Arta cu cei mai multi adepti ramane totusi arta culinara !

Tort de inghetata cu bezea si 3 creme






Ingrediente: 
Pt crema nr 1:vanilie 
4 oua(doar galbenusurile) 
3 cesti de cafea mari cu frisca lichida 
1 ceasca de lapte 
1 ceasca zahar 
1 pastaie de vanilie 
Pt crema nr 2: 
4 galbenusuri 
3 cesti de frisca lichida 
1 ceasca lapte 
1 ceasca zahar 
200g ciocolata amara 
Pt crema nr 3: 
250g crema nutella 
2 linguri de zahar 
350ml lapte 
200ml frisca 
10g amidon de porumb 
glazura: 
100g ciocolata amara 
20g unt 
Bezea: 
Cele 4 albusuri de la prima crema 
zeama de la 1 lamaie 
100g zahar 


Mod de preparare:
Pt prima crema:
Intr-o cratita cu fundul dublu am pus la incalzit laptele+frisca+zaharul si pastaia de vanilie,am amestecat pana la topirea zaharului,din aceasta compozitie am luat o ceasca si-am amestecat-o cu galbenusurile batute in prealabil,am omogenizat,si-am adaugat totul compozitia calda de lapte,am continuat fierberea,am inlaturat pastaia de vanilie si-am lasat crema la racit;
Dupa racire eu amcontinuat racirea in aparatul de inghetata pana la solidificarea acesteia,dar se poate turna compozitia intr-un vas de plastis si se introduce in congelator timp de 1 ora;
La fel am procedat si cu cea de-a 2 crema doar ca am topit ciocolata cu laptele si frisca,am introdus in congelator si :
Pregatim a 3 crema de nutella:
Laptele frisca ,zaharul si amidonul,le amestecam pe foc,cand incepe sa fiarba, si sa se ingroase putin incorporam nutella;
Lasam crema la racit,dupa care o introducem in congelator sau in masina de inghetata;
Bezeaua
Mixam albusurile ,cu zaharul si adaugam lamaia stoarsa,mixam totul ft bine pana ce albusul devine alb spumos si batos;
Compozitia obtinuta o impartim in 3,si le coacem intr-o tava tapetata cu hartie de masura 26cm timp de 60minute l a100°C
Eu am copt toate 3 impreuna in cuptor ventilat
Asamblare:
Am luat o tava de diametrul 26cm am tapetat cu hartie,pe fundul ei am asezat primul strat de bezea,am turnat compozitia de la prima crema de inghetata,am asezat a doua bezea,a doua crema de ciocolata,a treia bezea,si ultima crema de nutella;
Am glazurat cu ciocolata topita dar rece(dupa congelarea straturilor de inghetata)si-am decorat cu flori de ciocolata;
Am pregatit tortul pt ziua mea de nastere;
Va garantez ca a fost destul de greu de realizat dar a meritat efortul!!!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu